目のGスポット G-Spot of eyes



f:id:tecoike:20110504015303j:image

目をかくと笑ってしまう人はどのくらいいるだろうか。

僕は目をかくと「うひひひひ」と笑ってしまう。

長年の疑問だけれど、おそらく「目には笑うGスポットがある」

以下考察。

まず、ストレスがたまるとまぶたがけいれんする人は多い。

早く寝ろ、という貴重なサインだ。ちなみに僕は右目の下のまぶたがけいれんしはじめる。

さらにストレスがたまると、涙を流す人がいる。

さながら目は、ストレスの集中管理センターだ。

このストレスの集中管理センターには、当然、ストレスを和らげるための仕組みも設けられていると考えるべきであろう。

これがすなわち、笑いを喚起する知覚神経「目のGスポット」なのではないか。

つまり、涙という流体でこの「目のGスポット」を刺激して笑いを喚起し、ストレスを和らげようとしているのではないか。

例えば泣いている女性が男性の気の利いたセリフに笑ってしまい、「もう、たかしさんたら。。くすっ」なんていうシーンを見かけることも多い。

これは、涙が流れ続けることで、笑いの知覚神経も刺激され続けているためにおきる現象と考えることが出来る。恐るべき回復システムだ。

(写真:ミル貝

I wonder how many people laugh by rubbing their eyes.

I sometimes laugh, when I rub my eye.

This had been my question, but some days ago I come up with an idea for the reason.

There must be the G-Spot of laugh in eyes.

We sometimes have an eye tic in a long time working.

And with more stressful experience, some people cry with tears.

The eyes are like a management center for stress control.

Thus the management center must have a system to release the stress.

The system might be sensory nerve of laugh.

When the sensory nerve of laugh is stimulated by tears or hands, the person wants to laugh automatically, I guess.

If such the sensory nerve of laugh in our eyes, and it can work as the system to release a strong stress, I feel it must be one of the marvelous systems in our body.

The place of the sensory nerve of laugh in our eyes can not be disclosure to avoid an unexpected accident, however, it is almost found in my research.

Please keep in mind the rubbing eyes is not recommended.

(Geoduck at Toto-market)




人気の記事 Popular Posts

ブルマ曲線と三角関数

除夜の鐘と官能基

パンツ泥棒